Wat is het?

De eerste stap bij het aanvragen van Wmo-ondersteuning, is het maken van een melding bij de gemeente. 

Dit doet u bijvoorbeeld via het meldingsformulier op de gemeentelijke website, per e-mail, brief of telefoon. Een Wmo-consulent van de gemeente neemt dan contact met u op om een afspraak te maken.

De gemeente ontvangt veel Wmo meldingen. Het kan daarom een aantal weken duren voordat de Wmo-consulent u belt.

Op de pagina: Wat is de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo)? | Wassenaar kunt u de veelgestelde vragen lezen. 

Direct online regelen

De gemeente Wassenaar werkt met DigiD. Wilt u meer weten of een DigiD aanvragen? Kijk dan op www.digid.nl(externe link)

Doet u een melding voor iemand anders maakt u dan gebruik van het meldingsformulier zonder DigiD.

In het formulier zonder DigD vragen wij om de onderstaande gegevens:

Om wie gaat het?

  • Voornaam 
  • Achternaam 
  • Geboortedatum 
  • Postcode 
  • Huisnummer 
  • Eventueel contactpersoon 
  • Eventueel gemachtigde 
  • Hulpvraag

WS-4011 Meldingsformulier Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo)

DigiD linkWS-4011-1 Meldingsformulier Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) met DigiD

Heeft deze informatie u geholpen?