Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) samen oplossingen vinden
Wat is het?
De eerste stap bij het aanvragen van Wmo-ondersteuning, is het maken van een melding bij de gemeente.
Dit doet u bijvoorbeeld via het meldingsformulier op de gemeentelijke website, per e-mail, brief of telefoon. Een Wmo-consulent van de gemeente neemt dan contact met u op om een afspraak te maken.
De gemeente ontvangt veel Wmo meldingen. Het kan daarom een aantal weken duren voordat de Wmo-consulent u belt.
Op de pagina: Wat is de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo)? | Wassenaar kunt u de veelgestelde vragen lezen.
Direct online regelen
De gemeente Wassenaar werkt met DigiD. Wilt u meer weten of een DigiD aanvragen? Kijk dan op www.digid.nl(externe link)
Doet u een melding voor iemand anders maakt u dan gebruik van het meldingsformulier zonder DigiD.
In het formulier zonder DigD vragen wij om de onderstaande gegevens:
Om wie gaat het?
- Voornaam
- Achternaam
- Geboortedatum
- Postcode
- Huisnummer
- Eventueel contactpersoon
- Eventueel gemachtigde
- Hulpvraag
WS-4011 Meldingsformulier Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo)
WS-4011-1 Meldingsformulier Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) met DigiD