Gemeente Wassenaar - 22-06-2010 Koninklijke onderscheiding voor de heer A.M. van Duijn

22-06-2010 Koninklijke onderscheiding voor de heer A.M. van Duijn

Art van Duijn (59) benoemd tot Officier in de Orde van Oranje Nassau.

De heer Van Duijn ontvangt deze Koninklijke onderscheiding vanwege zijn grote verdiensten voor de Dutch Flower Group B.V.

De heer Van Duijn is ruim 42 jaar actief in de bloemen- en plantenbranche en heeft heel veel bereikt. Hij is in 1968, samen met zijn broer, gestart als zelfstandig ondernemer met een groot- en detailhandelsbedrijf in bloemen en planten, die leverde aan een zestal winkels. Het bedrijf heeft zich in de jaren 80 uitgebreid met leveringen aan het buitenland (Frankrijk en Engeland).
In 1999 ontstaat de Dutch Flower Group B.V.; een fusie van de Van Duijn Groep en de OZ Group. Vanaf 1999 heeft het bedrijf een sterke groei doorgemaakt, waarbij de positieve eigenschappen van een familiebedrijf behouden zijn gebleven. Het bedrijf behoort thans tot de mondiale top op het gebied van internationale handel in snijbloemen en planten en is vooraanstaand en trendsettend.

Daarnaast is hij actief:

• vanaf 1983 tot heden lid van de Protestantse kerken tot 1991 in Dongen-Rijen en vanaf 1999 tot heden voor de Kievietkerk in Wassenaar
  • van 1985 tot 2008 lid Raad van Commissarissen Herbel Beleggingen N.V.
  • van 1999 tot heden lid en vanaf 2009 voorzitter Holland Export Group (HEG)
  • van 2000 tot heden lid onderhandelingscommissie voor de CAO voor de groothandel in bloemen en planten
  • vanaf 2004 lid Raad van Commissarissen Rabobank Westland
  • sedert 2007 is hij oprichter/sponsor/bestuurlid van Stichting Roer

Burgemeester drs J.Th. Hoekema reikt de onderscheiding uit op vrijdag 25 juni 2010 om 22.15 uur tijdens een feestelijk afscheidsdiner in de Grote Kerk – Rond de Grote Kerk 12 – 2513 AM  Den Haag.

Snel naar...